Erazmus+ Gerijatrija 9. dan - nega starih lica

14.3.2022.

Danas smo, nakon doručka, u 8,30h, našim prevozom stigle do gerontološkog centra “Frontizo”. Nakon sprovedenih mera predostrožnosti zbog epidemiološke situacije smo nastavile sa našim praktičnim usavršavanjem i obavljanjem radnih zadataka za današnji dan.

Videle, radile, naučile:

·                    pravilan transfer pacijenta u pokretna sedeća kolica (moramo obratiti pažnju na pacijente sa otežanim kretanjem  i na zaštitni položaj za naša leđa)

·                    kako da asistiramo pacijentu tokom šetnje ukoliko je pacijent slabije pokretan,

·                    lična higijena pacijenta (umivanje lica, nega čula - oči, nos, uši)

·                    nega usne duplje i zubne proteze

·                    pranje i češljanje kose pacijenta,

·                    kupanje nepokretnog pacijenta u kupatilu uz dodatna pomagala

·                    kako da asistiramo pacijentu u toku kupanja

·                    nega noktiju na rukama i nogama pacijenta

·                    presvlačenje ličnog rublja kod pacijenta ukoliko može da nam pomogne i ukoliko je nepokretan

·                    promena posteljnog rublja ukoliko je pacijent pokretan ili nepokretan

antidekubitalni dušek

princeza - pogodna je za kupanje slabopokretnih pacijenata

hranljive kaše

Nakon ručka i popodnevnog odmora smo sa grupom sa Kipra otišle da posetimo tradicionalne vizantijske zamkove i zidine grada Soluna, odakle se pruža predivan pogled na grad i okolinu i na obalu mora. Saznale smo da su se zidine ovog utvrđenja nekada prostirale od mesta na kom smo bile, pa sve do Bele kule. Bile smo oduševljene pogledom koji se pruža na ceo grad. Takođe smo imale priliku da vidimo jelene i košute, kao i paunove, koji se nalaze u blizini manastira koje smo obišle. Tokom šetnje pogled nam se pružao na prelepi grad, i usput smo videle Rimski trg koji danas služi kao prostor za održavanje brojnih manifestacija na otvorenom. Najlepši utisak ostavio je zalazak sunca na obali mora. Otišle smo na večeru i nakon toga uživale u zajedničkoj šetnji.